Posted on

Petua Anak Demam Panas, Golek Telur Rebus Pada Badan

images (1)

Perkara yang paling dirisaukan oleh ibu bapa yang mempunya anak kecil ialah apabila mereka diserang demam panas. Nama pun budak-budak kan, bila badan tak selesa mulalah merengek dan menangis.

Tapi seorang ibu ni ada petua bagaimana demam panas anaknya beransur baik selepas menggunakan petua telur rebus yang digelekkan pada badan anaknya.

Rebus 2biji telur… rebus semasak² nya.. xmo lembik nnti xnmpk kesan kt telur kuning.. sambungan kt bwh ye!

1. Telur yang dah direbus dan dikupas. Putih bersih dan nampak macam biasa yang kita selalu makan. 
2_37

2. Bungkus dalam kain lampin macam bunjut. 

3_33

3. Mohon jangan geli. Hasil golek kan pertama kat seluruh badan termasuk kepala bambam… dalam setengah jam golek ini hasil nya…nak kopek telur tu kene pelan-pelan nk tengok hasilnya… Uishhh geli menggerutu tu 

4_34

4. Golek kan kedua dah kurang hasilnya.. gerutu pun makin kurang… dan ajaibnye kuasa Allah badan bambam dah tak panas… malah sejuk-sejuk gitu… Alhamdulilah terima kasih Allah.

5_30

 

Buat ibu bapa yang risau anak-anak masih belum pulih dari demam panas boleh cuba petua ini. Mana tahu berkesan kan.

sumber: http://sajakongsi.com/anak-demam-panas-petua-golek-telur-rebus-pada-badan-berkesan/

Leave a Reply